Audi, Infiniti, Mercedes-Benz. Новинки в стилі ретро: найкращі концепт-кари серпня

Ferrari 488 Pista Spider, Lamborghini Aventador SVJ, Bugatti Divo – все це автомобілі хоч і дуже дорогі, але все-таки серійні. Платіть гроші, і один екземпляр опиниться у вашому гаражі. Духом справжньої унікальності просякнуто концепт-кари, створені провідними світовими брендами. Тепер їх дедалі частіше показують не на великих автошоу, а на камерних заходах. Таких, наприклад, як Конкурс елегантності у Пеббл-Біч.

Infiniti останнім часом дивує. Преміальному підрозділу «Ніссана» наступного року виповниться лише 30 років, а марка представила вже другий концепт у ретро-стилі. Постає питання, яке відношення має молодий бренд до гоночної класики? Ніякого, але машини вийшли красивими. Спочатку був Prototype 9, який відсилає нас на траси 1940-х років. Тепер вийшов Prototype 10.

Його не можна зарахувати до якоїсь конкретної епохи. Однак асиметричний одномісний салон – це явний натяк на класичні спідстери середини минулого століття. В автомобілі дизайнери постаралися поєднати їхню стилістику із сучасним трендом на електричну мобільність. Так, Infiniti Prototype 10 їде електрикою, але, на жаль, ніяких подробиць про силову установку японці не привели.

Спорткар став першим повноцінним проектом нового шеф-дизайнера марки Каріма Хабіба, який нещодавно перейшов в Infiniti з BMW. Працювала над «десяткою» дуже міжнародна команда. Концепція народилася в японському дизайн-центрі, оцифрували вигляд у Великій Британії, а зібрали виставковий зразок у Каліфорнії. Якщо увімкнути фантазію, з образу Prototype 10 можна вичленувати художні елементи, які з’являться на майбутніх серійних Infiniti. Щоправда, через нестандартний для масових автомобілів тип кузова зробити це не так просто.

До речі, до 2021 року в кожному сімействі марки буде щонайменше одна електрифікована версія – гібрид або чистий електрокар.

Mercedes вже почав піарити суббренд EQ, запущений спеціально під електромобілі за допомогою концепт-карів. На великих автосалонах показували кросовер, хетчбек та міського малюка Smart. А для іміджевого заходу німці розчули і побудували приголомшливий Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow. Назва довга, але розшифровується легко. Слово Vision стало традиційним позначенням концептів, “баченням” майбутнього. EQ, як написано вище, натякає на майбутній новий бренд. А «Срібними стрілами» колись називали гоночні «Мерседеси».

Джерело натхнення авторів концепту зрозуміле. Зокрема вони дивилися на Mercedes W125 Rekordwagen. 1938 року він розігнався до 432,7 км/год! Концепт 2018 буквально розстелили на землі: при довжині 5,8 метра висота машини всього один метр. Доповнює ефект повна відсутність гострих граней на кузові та сріблястий колір під рідкий метал. Деталь милий ретро – спицьовані колеса, наполовину прикриті нерухомими ковпаками. Дух XXI століття проявляється у використанні вуглепластику.

Кокпіт тісний, розрахований лише на водія. Це не завадило щедро обробити його натуральною шкірою, деревом та полірованим алюмінієм. У сидіння вбудована фірмова мерседесівська функція обігріву шиї Airscarf, замість класичних циферблатів перед пілотом красуються два дисплеї – на кермі при панелі приладів. Є у машини кілька цікавих «фішок». Вбудований віртуальний тренер Virtual Race Coach дозволить перевірити свої навички пілотування у гонці проти «Мерседесів» минулого та сьогодення. Функція імітації звуку двигуна може створити ефект реву боліду Формули-1 та «вісімки» Mercedes-AMG.

Щастить Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow Concept, звичайно ж, електромотор. У ньому 750 к.с., а блок акумуляторів на 80 кВт*год. дозволяє проїжджати на одній зарядці до 400 кілометрів.

А от Audi вирішила обійтися без огляду на минуле. Концепт PB18 e-tron – це втілення чистого майбутнього. Машина масою 1550 кілограмів налічує 4,53 метра завдовжки, два метри завширшки, 1,15 заввишки, а розмір колісної бази становить 2,7 метра.

Три електромотори (один спереду та два ззаду) сумарними зусиллями видають 680 к.с. і 830 Нм крутного моменту. Короткочасно віддачу можна збільшити до 775 л. У кидку до сотні Audi PB18 трохи повільніше за прототип, який брав участь у «24 годинах Ле-Мана»: дві з невеликим секунди.

Твердотільні акумулятори з охолодженням рідини забезпечують запас ходу до 500 кілометрів. І це – за максимально наближеним до реальності новим їздовим циклом WLTP. Місткість батареї становить 95 кВт*год. Заряджати її можна як за проводами, так і за допомогою бездротової технології. Втім, навряд чи всі ці параметри важливі стосовно цієї машини: в серію вона не піде.

Особливість Audi PB18 e-tron полягає в рухомому відсіку водія. На гоночному треку його можна зрушити на середину салону, а в місті – ліворуч чи праворуч (залежно від прийнятої сторони руху), звільнивши місце для пасажира. Кермо і педалі, як ви вже здогадалися, позбавлені механічного зв’язку з виконавчими механізмами: управління реалізовано проводами.