Тест-драйв Renault Koleos

Минули часи, коли автомобільна Франція намагалася нав’язати світові свою повістку. У минулому залишилися хетчбеки представницького класу та односпицеві керма, нині французи вважають за краще не робити різких рухів. Подобаються людям кросовери? Маніфік, ось вам той, що більше!

Великі дядьки Друге покоління “Колеоса” вже не сягає корінням в корейський Samsung, хоча як і раніше там виробляється. Кросовер побудований на платформі CMF-D – як і Nissan X-Trail, і Renault Kadjar. Наш екземпляр, втім, помітно більший – 4,67 метра проти 4,45 у “Каджара”, а колісна база становить цілих 2,7 метра. Так що про простір у салоні – або добре, або нічого. Спереду тішать глибокі м’які крісла з регулюванням підголівників і широкий підлокітник, що приховує об’ємний бокс, що рука не повертається назвати його ємністю для дрібниць. До послуг задніх пасажирів чудовий диван і надмірний простір у всіх напрямках. Досить усім і навіть відспіваний кріт-клаустрофоб відчує себе як удома. Дуже нічого ганьбить не вдається згадати і про обробку салону – зрозуміло, якщо вас влаштовує дизайн з гіпертрофованим бінокуляром панелі приладів. Лінії інтер’єру помірно монументальні та позбавлені грайливості, яка рідко буває притаманна цільовій аудиторії великих сімейних кросоверів. Пластик м’який, “ніби дерева” небагато, а ось корисного обладнання – якраз навпаки. Починаючи з індивідуальних плафонів та пари USB-роз’ємів для задніх пасажирів і закінчуючи набором такелажних пристроїв для кріплення речей, що губляться у величезному 505-літровому багажнику. Наприклад, бабусиної стінки. Якщо виникне необхідність перевезти на нове місце комуну із собачою будкою, достатньо скласти задні сидіння та потроїти об’єм трюму. Водій, тільки обживаючись за кермом, напевно знайде, до чого причепитися. Та й пошуки не будуть довгими, адже планшет інформаційної системи R-Link 2 розташований на найвиднішому місці. Будемо відвертими: система не хороша. Тобто закладені функції вона виконує справно – можна, наприклад, підключити айфон і послухати музику. Але щоб потрапити в меню вибору папок з аудіофайлами, доведеться тричі вказати пальцем у різні місця сенсорного екрану. Інтерфейс системи нелогічний і занадто складний, швидко дістатися найбільш потрібних функцій виходить не завжди. З нетерпінням чекаємо, коли Renault переманить до Франції кілька розробників з VW, ну або просто тямущого UX-дизайнера. А звук, до речі, і без них відмінний, Bose, як-не-як. Рухомість В Україну поставляються “Колеоси”, оснащені 2-літровим турбодизелем та варіатором, який теоретично вміє мімікрувати під традиційний автомат. Зроблено це для того, щоб двигун не зависав надовго на високих оборотах, дратуючи екіпаж і відволікаючи від м’яких басів згаданої преміальної стереосистеми. І якщо пересуватися в транспортному потоці статечно, не намагаючись обскакати кожен нахабний “Ланос”, він і справді справляється, а шумоізоляція виявляється вище за всілякі похвали. Звуку двигуна майже не чути, обороти варіатор намагається тримати в районі 2 тисячі. Потрібно сказати, що подібний режим руху можна назвати кращим на цьому великому сімейному автомобілі. По-перше, тому, що якщо натиснути на педаль сильніше, він, звичайно, прискорюватиметься швидше і на спеціальному індикаторі на панелі приладів вдасться побачити, як система повного приводу на основі муфти електроннокерованої розподіляє крутний момент порівну між осями. Але 9,5 секунд до “сотні” на 1,8-тонній машині, що присіла на задню вісь, чомусь не провокують, до того ж з’являється той самий монотонний “варіаторний” виття мотора на високих оборотах. Все ж таки Renault Koleos – не найкраща кандидатура в неблагополучну родину стрітрейсера. Та й у поворотах наш кросовер тяжіє до їзди без вереску шин. Довгохідна підвіска, значні крен і швидке знесення назовні, що коригується все тією ж муфтою і тягою на задню вісь. В цілому залишається враження, що машина все ж таки може в разі чого порядком прискоритися, але робити цього дуже не любить. Що ж, можливо, замість бічних прискорень новий Koleos порадує нас визначною плавністю ходу? На жаль! На ходу автомобіль жорсткуватий, середні дорожні нерівності фільтруються не так старанно, як цього очікуєш від м’якої ходової. Що підводить нас до висновку про значний потенціал для вдосконалення, закладеного у налаштуваннях підвіски. До навмисних позашляхових вправ на “Колеосі” варто підходити з обережністю через не найкращі показники геометричної прохідності, проте у разі настання важких дорожніх умов він точно не підведе! Трансмісія тут така ж, як і у Nissan X-Trail, передбачена можливість блокування муфти на швидкостях до 50 км/год, так що снігова буря і грунтовка, що розкисла, йому байдуже. Можна відкривати сезон пікніків у січні.