Тест Skoda Fabia 2019 – передок у дусі Скелі і не тільки

Цього року Skoda Fabia третьої генерації справить свій ювілей на конвеєрі – 5 років. Отже, саме час для оновлення, а точніше для легкого фейсліфтингу. Адже кардинально змінювати зовнішність автомобіля, або навіть вносити традиційний набір “правок”, дизайнери не стали. Так, легкі штрихи до портрета хетчбека, що все ще сучасно виглядає. Любителів кузовів універсал поспішаємо заспокоїти – всі нововведення торкнулися і їх також.

Для того щоб краще оновлення, з якими Fabia дебютувала рік тому на Женевському автосалоні, треба бути або фанатом моделі, або дуже уважним автомобілістом! Але не варто шукати картинки попередниці – зараз ми все розповімо!

Дизайн Skoda Fabia

Образно кажучи, наріжним каменем змін стала решітка радіатора, яка отримала додаткові кути по краях. Втім, усміхатися навколишньому світу Fabia не дуже поспішає, і, як і раніше, суворо дивиться на світ світлодіодними фарами. Самі фари трохи звузили знизу. Іншим малюнком обзавелася і ґрати внизу переднього бампера. Загалом спереду Фабія тепер багато в чому перегукується з новою Skoda Scala.

На цьому зміни спереду закінчуються і можна заглянути на корму. Тут у нас трохи оновлений бампер – по його кутах з’явилися вузькі смужки катафотів, а також ліхтарі без вираженої чорної окантовки. Те, що додалися нові кольори кузова і колісні диски не розписуватиму – це класика будь-якого оновлення. Загалом, за знанням переліку оновлень можна загадувати не найпростіші загадки та “угадайки”. На тест нам дісталася машина з комбінованим забарвленням: чорний дах та насичено-зелений колір решти кузова. Досить “соковита” комбінація!

Салон Skoda Fabia

Перше, на що звертаєш увагу, сідаючи в салон – на його темну гаму оформлення. Особливо це контрастно в порівнянні з насиченим соковито-зеленим кольором кузова. Змін за салоном ще менше, ніж за екстер’єром. Більшість з них можна помітити або відчути, тільки якщо ви є власником дофейсліфтингової версії. Так, наприклад, у склопідйомників з’явився автоматичний режим, на панелі приладів змінився шрифт, а серед доступних оздоблювальних матеріалів з’явилися нові. Водночас розширився список додаткового обладнання та опцій.

Так, базова аудіосистема Swing змінила п’ятидюймовий дисплей на екран діагоналлю 6,5 дюйми – такий же, що і у “старших головних пристроїв”. А ті, у свою чергу, тепер мають розширений функціонал для роботи зі смартфонами. Серед списку обладнання – адаптивний круїз-контроль, передній радар з функцією автоматичного гальмування, система стеження за сліпими зонами, а також попередження при виїзді з паркування (Rear Traffic Alert). Така система, до речі, стояла і на тестовій Fabia, що разом із камерою заднього виду суттєво полегшувало маневри заднім ходом. І хоча габарити хетчбека відчуваються чудово, така підмога ніколи не буде зайвою.

Посадка за кермом запам’яталася тим, що в нижньому положенні крісла досить глибоке, тому я навіть підняв його трохи вгору. В цілому ж освоївся за кермом я досить швидко – ергономіка тут німецькою лаконічна і продумана. Сподобалося і наявність багатьох відсіків і боксів для різних речей – їх завжди знайдеться чим заповнити.

Двигуни Skoda Fabia

На жаль, сумна новина для шанувальників авто з двигунами на важкому паливі – дизельних моторів для Fabia більше не буде. А на європейських ринках вона взагалі пропонується з трициліндровими моторами (з турбіною або без). Однак для нашого регіону зробили виняток та залишили перевірений часом 4-циліндровий силовий агрегат – 1.6 MPI на 110 к.с.

Але відразу варто відзначити, що вибору трансмісії для даного мотора немає – йому покладено тільки 6-ступінчастий “автомат” класичної конструкції. Спочатку такий тандем здається не найквапливішим, та й розгін до “сотні” за 11,1 секунди в цьому плані не вселяє особливого оптимізму. Однак, автомобіль, що називається, необхідно розкуштувати. Незважаючи на відсутність турбіни, він дуже слухняно реагує на дії водія газом. Так, для динамічної їзди двигун треба крутити і намагатися тримати в моменті на тих же середніх оборотах. Ось тоді Fabia починає “їхати”! А налаштування кермового та підвіски тут буквально заточені на активний драйв.