Тест Citroen C5 Aircross – який новий конкурент RAV4

Так історично склалося, що Citroen до останнього часу не мав серійних кросоверів. Але в 2000-х стало зрозуміло, що залишатися осторонь цієї ніші не можна! Після спільних проектів концерн перейшов на власні моделі. Citroen C5 Aircross – одна з них.

Звичайно, знавці автомобільної історії та фанати марки, якій цього року виповнилося 100 років, можуть згадати і гідропневмопідвіску, яка піднімала легкові Citroen над дорогою, і маленький позашляховик Mehari, та легендарні дакарівські Citroen ZX Rallye-Raid. Але кросовера у виробничій гамі не було.

Спроби намацати свій стиль у цій ніші компанія зробила у 2001 році, побудувавши прототип C-Crosser Concept. Але незвичайний концепт був схожий на різновид місяцехода, і в серію, як ми знаємо, не пішов. А ось ім’я незабаром знову засвітилося на публіці і вже на серійному Citroen C-Crosser. Цей середньорозмірний кросовер був класикою бейдж-інжинірингу, тому що розроблявся концерном PSA спільно з Mitsubishi, і всі три моделі відрізнялися лише стилістичним оформленням передка корми та логотипами.

А вже з 2014 року компанія почала робити самостійні кроки в цьому напрямку. Спочатку був презентований С4 Cactus, потім С3 Aircross, а потім дійшла черга і до героя нашого тесту. Citroen C5 Aircross спочатку показали як концепт Aircross, але буквально за кілька років він перекочував у статус серійних моделей, причому з дуже невеликими змінами. Цікава деталь – спочатку новинку презентували у Китаї, і лише потім – у Європі.

Дизайн

Зовні C5 Aircross виглядає свіжо та енергійно, хоча творці наголошують, що не хотіли робити вигляд агресивним. З цікавих деталей можна виділити двосекційну головну оптику, виконану разом з радіаторними гратами, сильно нахилені передні стійки, а також добре помітне С-подібне окантування задніх дверей. Не обійшлося і без фірмових накладок Airbump, які розташувалися внизу дверей. По суті, в порівнянні з концептом, дизайнери відмовилися тільки від дверей, але від великорозмірних дисків з особливими шинами Continental. Але ж на те він і прототип, щоб відрізнятися зовсім незвичайним, цікавим і футуристичним! Хоча і серійний C5 Aircross не виглядає скромно, і багато в чому тон тут задає оптика, світловий автограф, як називають це самі сітроєновці.01 / 09

Для більшої персоналізації запропоновано 7 кольорів кузова, варіанти двоколірного забарвлення з чорним дахом, а також кілька кольорових пакетів, що розставляють акценти на різних елементах екстер’єру. Усього виходить 30 варіантів оформлення зовнішності. Загалом, по-ситроєновськи оригінально та стильно!

Щодо тестового автомобіля, то це максимальна комплектація Shine, з трьох доступних на українському ринку. Топова версія доступна тільки з одним двигуном, це 2-літровий турбодизель потужністю 180 к.с., а з ним, у свою чергу, поєднується тільки одна КПП – 8-ступінчастий “автомат”. Вартість такої версії на момент проведення тесту – близько 31 800 доларів США. Але додаткові опції (навігація, панорамний дах з люком, Connected CAM), а у французьких машинах ви завжди можете замовити ще додаток, збільшили цю цифру приблизно на 2.500.

Внутрішній простір

Салон у кросовера виконаний згідно з концепцією Citroen Advanced Comfort, що має на увазі максимальний комфорт і затишок не тільки завдяки підбору матеріалів, а й покращеним переднім сидінням. У їх оббивці доданий шар спеціальної піни, який робить їх м’якшим та комфортнішим. І справді, це відчуваєш не тільки коли сідаєш у них, а й навіть коли просто пробуєш на дотик. Стегані великою клітиною і оброблені двокольоровою шкірою передні крісла немов створені під мою комплекцію зі зростанням 1,82. І бічна підтримка в міру, і профіль зручний – у них було легко сидіти під час поїздок на будь-які відстані. До того ж є функція масажу, у тому числі пасажир. Регулювання поперекового підпору у обох крісел електричне, а ось інші регулювання електрофіковані тільки у водійського. У нього є і пам’ять на три позиції. Але мені здалося, що людям більшими вони будуть вже дрібнуваті.01 / 07