Lada 4×4 Vision: якою буде нова «Нива»

Кілька років тому АвтоВАЗ дав обіцянку кожну виставку радувати російських автомобілістів новим концепт-каром. І своє слово автогігант тримає. Спочатку були «Веста», «Іксрей» та «Веста SW Крос», які вже встигли перетворитися на серійні машини. Потім з’явилася Lada XCODE, яку називали прообразом свіжої Калини. І це крім концептів, які були передсерійними варіантами (наприклад, «Весту Спорт» і «Іксрей Крос» дворічної давності).

І ось на ММАС-2018 перед публікою постав черговий інтригуючий прототип – Lada 4×4 Vision. Відразу ж постало головне питання: чи справді нова «Нива» третього покоління (другим, нагадаємо, була Chevrolet Niva) виглядатиме так? Досвід «Вісти» та «Іксрея» підказує, що так. Дітища Стіва Маттіна, що дійшли до конвеєра, мають мінімум відмінностей від своїх прообразів. Незважаючи на бюджетний статус, останні новинки «Лади» відрізняються сміливістю та красою ліній, з якими конкуренти поки що не ризикують експериментувати.

Є й другий аргумент. Кілька років тому стала наполегливо мелькати дата дебюту наступної «Ниви» – 2021 рік. Досі дату не змінили: зважаючи на все, вона остаточно затверджена. А якщо так, часу на розробку повнопривідника залишається не так вже й багато. За три роки до запуску дизайн має бути затверджений. Отже, концепт можна вважати дуже близьким до серійної машини зразком.

Звичайно, автомобіль опиниться на конвеєрі не прямо у такому вигляді. Колеса стануть меншими діаметром, та й капот зараз виглядає довгим для машини з чотирициліндровими моторами. А ось у незмінність оптики охоче віримо. Ікс-стиль їй йде, а світлодіоди, за допомогою яких малюється орнамент, сьогодні з кожним днем ​​стають дешевшими і вже по кишені недорогим моделям. Площа скління цілком може залишитися такою самою, як на прототипі. На нинішній «Ниві» вона теж невелика, а збереження її рис у позашляховику наступної генерації – головне завдання, яке стояло перед Стівом Маттіним.

І треба визнати, йому це майстерно вдалося! «Надфарники», вентиляційні прорізи в задній стійці кузова і стилізований під тридверний профіль (дверей насправді п’ять) – це ті «пасхалки», які відразу впадають у вічі всім, хто знайомий з класичною «Нивою». Її мотиви можна знайти і на кормі. За основу команда дизайнерів взяла не рестайлінговий ВАЗ-21213, а вихідний варіант машини. Тому горизонтальні ліхтарі з’явилися не на порожньому місці. Це ще одне посилання – до «шісткової» оптики, яка прикрашала корми першого ВАЗ-2121.

Якщо дизайн майбутньої «Ниви» явно вдався і повинен сподобатися як існуючим шанувальникам моделі, так і залучити до неї нових фанатів, то щодо агрегатної частини новини, на жаль, погані. Все йде до того, що позашляховою частиною наступниця виявиться гіршою за нинішню машину. Головний аргумент розробників у тому, що людей, яким потрібен справжній «пройдисвіт» стає дедалі менше. А якщо так, можна не надто зосереджуватися на оффроудних здібностях.

Але є під цим посилом суто раціональний розрахунок. Модернізувати далі платформу існуючої «Лади 4х4» неможливо, а автомобіль, змінивши покоління, має стати сучаснішим. Розробляти з нуля основу для серйозного позашляховика та випускати тільки одну модель аж ніяк не фантастичними тиражами – надто марнотратно. В альянсі Renault-Nissan не виділять на це гроші, а самотужки АвтоВАЗ роботу не потягне.

Залишається єдиний варіант – взяти для нової «Ниви» одну з платформ. А це означає перехід позашляховика до категорії кросоверів. Вже відомо, що вазовський повнопривідник базуватиметься на «візку» Global Access (вона ж B0). Тобто стане родичем Renault Duster і Kaptur. Цілком можливо, що в гамі з’являться навіть монопривідні версії. З іншого боку, «Нива» нарешті здобуде автомат і так необхідні сучасному автомобілю налаштування, що підвищують комфорт і безпеку. Нагадаємо, що з останньої категорії машина зараз має тільки ABS – і все!

Втім, вазовські інженери сповнені рішучості максимально дистанціювати своє дітище від горезвісного Дастера. За чутками, «Ниві» хочуть залишити понижувальний ряд у трансмісії та постійний повний привід. Буцімто буде навіть дві версії: одна – чистий кросовер, копія Renault, друга – з покращеною прохідністю. І тут постає фінансове питання. Потрібно буде серйозно перекроїти існуючу дастерівську трансмісію, або зробити абсолютно нову і інтегрувати її в платформу B0. Обидва варіанти вимагатимуть серйозних витрат. Чи піде на це союз?

Шанувальники «Ниви», ясна річ, вимагають залишити автомобіль справжнім позашляховиком, не опоганюючи його багатодисковою муфтою і повним приводом, що підключається. Але навряд чи їх почують. Сьогодні більше на честі кросовери – це очевидний факт. Новий кузов і сучасний інтер’єр, швидше за все, додадуть «Ниві» більше шанувальників, ніж їх зменшиться через відсутність серйозного трансмісійного «заліза».