Mercedes-Benz Дивне ім’я: Daimler представив модель EQC

Електрична епоха – неминуче майбутнє транспортної сферы. Вона вже переступила її поріг, почувається господинею, але на повну силу ще не розгорнулася. Переворот вже почався, і в найближчі два-три роки він набуде належного розмаху.

Сценарій буде той самий, що з популяризацією автомобілів сегменту SUV. Спочатку позашляховики були вузькоспеціалізованою технікою, потім стали атрибутом розкоші. Пізніше з’явилися паркетники, які з роками ставали дедалі менше. І ось уже нікого не дивує, коли під “джип” маскується малюк Kia Picanto або робітничо-селянська “Лада Гранта”.

Першою в 2015 році була Tesla Model X. Двомоторний електрокросовер на той час був машиною для гіків, затятих фанатів нових технологій. Він і зараз вражає можливостями: потужність від 328 до 773 к.с., запас ходу на одній зарядці – від 380 до 480 кілометрів, ємність батарей – від 75 до 100 кВт * год. Плюс кузов із оригінальними підйомними дверима.

На тлі появи аналогів велич американського «ікса» трохи померкла. Дещо дивує той факт, що першим послідовником став не хтось із представників «великої німецької трійки», які здебільшого першими впроваджують у маси інновації. Випередили їх британці, які на початку цього року відрапортували про старт серійного виробництва Jaguar I-Pace. Два його електромотори видають у сумі 400 к.с., а акумуляторного блоку ємністю 90 кВт*год вистачає на 480 кілометрів. Більше того, “Яг” можна офіційно купити! Вхідний квиток у світ елітарних поки що електромобілів коштує як мінімум 5 825 000 рублів.

Третє місце встиг застовпити концерн Daimler. Тут з іменами та позначеннями не все так просто. Два роки тому на Паризькому автосалоні німці презентували суббренд із лаконічною назвою EQ. Створили його для випуску електромобілів, і першу модель – кросовер – охрестили EQC.

Індекс народився не так. Якийсь час тому Mercedes навів лад у позначеннях своїх моделей. Остання літера складових індексів вказує на один із базових класів марки, однокласником якого є машина: А, С, Е або S. Отже, EQC рівня седану С-класу та кросоверу Mercedes GLC. А з останнім вони навіть родичі: використовують спільну платформу і навіть мають однакову колісну базу 2873 міліметри.

Електричний EQC на 105 міліметрів довший за «Мерседес GLC», але стилістично до нього близький. Щоправда, це видно лише у профіль, який у новачка відрізняється більш виразною лінією скління. А от спереду та ззаду доброзичливий до екології позашляховик оформлений по-іншому. Його оригінальними елементами стали горизонтальні світлодіодні лінії. І якщо задня не дивує (її зараз «малюють» усі, від Kia до Porsche), то попереду, мабуть, Daimler став піонером із таким рішенням.

Колеса проектували з урахуванням створення мінімального аеродинамічного опору. А для тих, кому хочеться дистанціюватися від «зеленої» сутності електрокара, німці одразу передбачили AMG-пакет із виразним зовнішнім декором.

Характеристики позашляховика такі, що AMG-стилістика на ньому не виглядає зайвою. Два електромотори, по одному для кожної осі, спільними зусиллями видають 408 к.с. і 765 Нм крутного моменту. Тяговий акумулятор має ємність 80 кВт*год. Так і напрошується порівняння з дуже близьким за цифрами електричним “Ягуаром”. EQC трохи важче (2,4 тонни проти 2,2), а тому передбачувано повільніше у розгоні до сотні (5,1 секунд проти 4,8).

Програш у максимальній швидкості теж є (180 км/год проти 200 км/год), але в обох випадках ліміт обумовлений електронним обмежувачем. Яка насправді межа машин, невідомо. Штучний «нашийник» виробники впроваджують, щоб уникнути надто швидкого розряду батарей на високій швидкості. В економічному режимі EQC може покрити до 450 кілометрів. Це знову ж таки трохи менше, ніж заявляють британці (480 кілометрів). Однак, на свої місця все розставить реальна експлуатація.

У салоні EQC красуються добре знайомі по всіх останніх «Мерседесах» здвоєні РК-дисплеї. Діагональ кожного – 10,25 дюйми. Для обробки передбачили дві лінії. Electric Art передбачає вставки “під рожеве золото”. AMG Art – це карбон, алюміній та «спортивні» червоні акценти.

Підрульові пелюстки спочатку дивують: адже тут немає коробки передач! У електромобілі вони відповідають зміну ступеня допомоги системи рекуперації енергії при гальмуванні. Усього режимів п’ять. У максимальному машина починає ефективно сповільнюватись вже при відпусканні педалі газу. При спокійному русі можна їхати взагалі не торкаючись ногою гальма. Подібну “однопедальну” схему вже впровадив Nissan на електрохетчбеку Leaf. Також водій може вибирати із п’яти блоків їздових налаштувань – від «овочевого», спрямованого на максимальну економію енергії, до спортивного.

Поки що представлена ​​лише одна версія кросовера EQC 400. У серію вона піде наступного року. Нові конкуренти на підході: 17 вересня буде розсекречено Audi e-tron, а BMW вже пропонує в деяких країнах залишити попереднє замовлення на електричний iX3.