Новинки покоління Next: ГАЗ показав прототипи «Соболя»

Горьківський автозавод планомірно оновлює комерційні автомобілі з 2013 року. П’ять років тому на зміну «Газелі» першого покоління, що з’явилася в 1994 році, прийшов наступник під назвою Next. Машина знайшла сучасний дизайн кабіни та інтер’єру, стала зручніше і надійніше, отримала ряд опцій, що підвищують рівень комфорту.

Через рік змінив генерацію газовий середньотоннажник. Його попередник випускався з 1989 року. У Нижньому Новгороді придумали гарний хід, перетворивши прізвисько автомобіля на його офіційну назву: замість чергового складного цифрового індексу вантажівці надали ім’я «Газон Next». А 2015-го побачив світ повнопривідний важкий «Урал Next». Він прийшов на зміну сімейству “Урал-375/4320”, що веде історію аж з 1961 року.

Модернізація пройшла повз найменшого представника комерційної лінійки – «Соболя». Ця модель з’явилася на конвеєрі в 1998 році і є укороченою і полегшеною модифікацією «Газелі». Її легко відрізнити по задньому мосту з односхилим ошиновка (у «Газелі» колеса здвоєні). На ринку «Соболь» не такий популярний, тому про нього на якийсь час і забули: у Групі ГАЗ і не приховували, що спочатку процедуру оновлення пройдуть найвигідніші з комерційної точки зору моделі.

Перші прототипи «Соболя» (на фото вище) газівці показали ще шість років тому – на Московському автосалоні 2012 року разом із тоді ще несерійною «Газеллю Next». Але остання незабаром стала бестселером, а ось про молодшу модель надовго забули. До виставки «Тиждень національної безпеки», що пройшла днями, де ГАЗ нагадав усім про існування в його гамі «Соболя». Нові концепти виявилися дуже цікавими.

У Нижньому Новгороді могли піти шляхом найменшого опору: зробити «Соболь Next» з «Газелі», вивівши ринку компактний мікроавтобус і суцільнометалевий фургон. Проте маркетологи промовили своє слово. Такі машини із заднім приводом слабо затребувані на ринку. Тому акцент зробили на виконання з усіма провідними колесами. Ось їм альтернативи немає. УАЗ поки не встиг випустити свій «Профі» в «автобусному» варіанті, а 60-річний «буханець» – продукт зовсім на любителя. Навіть держструктури напевно готові платити більше за сучасніші машини, але проблема в тому, що їх немає. І «Соболю» цілком під силу зайняти цю нішу.

Відразу слід зазначити, що «Некстами» показані машини є лише за кабінним модулем (він, нагадаємо, уніфікований на всіх комерційних ГАЗах: «Газелі», «Газоні» та «Уралі»). Шасі взяли від «Соболя», що нині випускається. А це означає, що у прототипів немає рейкового кермового керування та незалежної передньої підвіски. Натомість позашляховий арсенал – на заздрість будь-якому «джипу»! Як і у старого «Соболя», тут реалізована схема з переднім мостом, що жорстко підключається, знижувальною передачею і блокуванням заднього диференціала. Плюс блокування “диффа” спереду, що дає додатковий бонус при подоланні згубних місць.

Не обійшлося і без інших змін. ГАЗ, зважаючи на все, збирається грати колісною базою «Соболів», і в деяких версіях вона може виявитися навіть більшою, ніж у стандартної «Газелі Next» (її показник – 3145 міліметрів). Представлений прототип пікапа з 3185 міліметрами між осями доказ цього. А ще у передній підвісці замість хрестовин застосували ШРУСи.

Звертає на себе увагу та оформлення передньої частини кабіни. У Нижньому підготували для оцінки публікою два варіанти. На пікапі реалізовано трохи змінений варіант від нинішньої «Газелі». Фари ті самі, але бампер і радіаторні грати зовсім інші. До того ж ходові вогні винесені з основної оптики. І зверніть увагу на емблему, що змінилася. Можливо, незабаром замість легендарного оленя, що біжить, на ґратах машин Групи ГАЗ красуватиметься стильно написаний, але далеко не такий гарний логотип з трьох літер.

Мікроавтобус перекроїли сильніше і він вийшов справжнім модником. Такий передок «чіпляє» погляд! Хромована накладка, практична пластикова маска та розкоса оптика склали гармонійний ансамбль. Цей варіант виглядає дорожче, але насправді навряд чи вимагатиме великих витрат. Справа в тому, що оптику взяли серійну – від автобуса “Вектор Next”. Так що стильніший варіант має не менші шанси на серійне втілення. Швидше за все, два дизайни газівці зробили, щоби оцінити реакцію потенційних покупців машин. Який набере більше позитивних відгуків, той поставлять на конвеєр. А трохи пізніше, можливо, його приміряє рестайлінгова «Газель Next».

Очевидно, що прототипи «Соболів» повозять виставками, збираючи думки, і тільки після цього ухвалять рішення про запуск у виробництво. Вважаємо, чекати на нього доведеться як мінімум рік. Заодно ГАЗу належить оцінити, чи потрібний російському ринку незвичайна для нас вантажівка – не з окремим широким кузовом, а зроблений на зразок американських пікапів: з вантажною платформою по ширині кабіни і пофарбованої в той же колір. У Нижньому з такою конструкцією експериментують не вперше, але до серії жоден з автомобілів поки не дійшов.