Що таке колісні проставки і для чого вони потрібні?

Проставками називають диски з металу, що відокремлюють маточину машини від колісного диска. Зазвичай їх використовують з метою змінити розмір колії автомобіля, колісної бази та вильоту колісних дисків (ЕТ). Застосування проставок також дає змогу поліпшити дизайн транспортного засобу, перетворюючи його на справжню спортивну машину.

UfF5AqQ-GKTNdVvkmeveqwEho-h4Xh84UI-v1Bgmr6h1QFZV3fTiLl1C2e-7_9Eybh4_iKyDkysSbd5x7sDruD3rcF2e2oUPOgrtqzq9ue4qkEqXyp3hv_rHH4n1HbiJBsuy0J7Bxkt-7PuRGWgx2QHKbzYrIqfbVvmK9YKMMJUtVGKSEEWON3Whr18sKQ

Багато в чому допомагають прокладки з металу під час встановлення спортивних елементів, виліт яких зовсім інший, ніж у звичайних деталей. Наприклад, це можуть бути підвіска, тюнінговий обвіс кузова, колісні диски або шини. Іншими словами, проставка допомагає змінити виліт колісного диска настільки, наскільки це необхідно.

З точки зору безпеки застосування проставок для дисків не становить жодної загрози, якщо вони змінюють виліт диска настільки, наскільки це допускає виробник автомобіля. Тому перед тим як купити колісні проставки обов’язково дізнайтеся, які рекомендації в цьому випадку дає компанія-виробник, або проконсультуйтеся у досвідченого фахівця.

Приклад підбору проставки 

Виліт диска (ЕТ) вимірюється в міліметрах. Припустимо, штатний виліт диска на іномарці 20 мм, а литий диск має виліт 40 мм, то при однаковій ширині дисків необхідна проставка 20 мм, щоб отримати виліт з оригінальними розмірами. 

Типовий приклад – на звичайну задньопривідну BMW E60 (ЕТ 20) покупець хоче поставити диски від такої ж BMW, тільки повнопривідної (ЕТ 43). Відповідно, необхідно купити проставки з розміром 23 мм.

Які бувають проставки під диски їх відмінності

В принципі, головна відмінність колісних проставок між собою полягає в типі кріплення. Тому їх поділяють на дві групи. Перша передбачає кріплення болтами маточини, званими ще “шпильками”. Такі деталі мають для цього наскрізні отвори, а їхня товщина коливається в межах десяти міліметрів. Зазвичай до них не підходять болти, що йдуть разом із диском, оскільки їхньої довжини на проставку вже не вистачає.

Проставки другої групи мають не тільки отвори під ступичні болти, але також спеціальні отвори кріплення до самого диска. Ці отвори легко можна відрізнити за характерним різьбленням. Зверніть увагу: деталь окремо з’єднується з маточиною і окремо – з диском. Завдяки цьому є можливість зменшувати (збільшувати) і сам виліт, і кількість використовуваних болтів, і відстань між ними (тобто радіус розміщення отворів). Проставки другої групи найчастіше випускають опуклими з метою центрування колеса, як і маточини. Їх вибір вимагає особливої уважності при перевірці на відповідність центрувальному отвору диска.

Є ще так само футорочні проставки, на відміну від шпилькових, у своїй конструкції мають запресовані футорки. Такі проставки є найоптимальнішим варіантом для встановлення на тих іномарках, де литі диски кріпляться колісними болтами для литих дисків, оскільки відпадає необхідність заміни штатних болтів на довші.

Колісний диск може кріпитися до адаптера за допомогою штатних болтів у тому разі, якщо вони збігаються за кроком різьблення з футорками в проставці.

Поради та рекомендації

Оскільки застосування проставок для дисків саме по собі вимагає обережності, особливу увагу слід приділити якості цих деталей. Через навіть найнезначніший, здавалося б, незначний недолік, чи то неоднорідність металу, чи то не до кінця відцентрований отвір, колесо автомобіля може почати бити, пошкоджуючи підвіску рекордними темпами і навантажуючи її до межі. Іншими словами, виникає ризик пошкодити інші деталі просто на ходу.

Щоб цього не сталося, купуйте проставки під диски тільки у офіційних продавців, а не з рук. Остерігайтеся підробок – справжня фірмова продукція завжди має нерозкриту упаковку і відповідним чином промаркована.